KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Svart stall på 200kvm


Black Barn - Pinc house

Bild via 99hus.se (ej huset i arktikeln)

På Expressens Leva & Bo del publicerades idag en artikel om ett svensk par som nyligen byggt sitt, vad jag förmodar, drömhem  - ett Black Barn hus från Pinchouse på 200kvm - som jag tycker liknar en skokartong eller ett stall. Men vad gör väl det när det kanske är sveriges svartaste och snyggaste stall? 23 meter svarta väggar, svart tak och svarta lister med stora glas- och skjutdörrspariter. Jag misstänker att Micke & Lotta (som paret heter) har fått svara på många frågor av förbipasserande och även tagit lite skit för sitt nya hus, men även mycket postivt. Kul när svensken vågar bygga något annorlunda! I interiören som dom själva stått för visar det sig vilket intresse dom ändå har för form och design vilket troligtvis gjorde valet av den svarta lådan lite lättare, för jag tror inte vem som helst skulle våga sätta upp den. Snyggt!

Bilder på huset och interiören från artikeln finns här, och lägg märke till den häftiga öppna spisen som blev lite sned när muraren tog saken i egna händer. Kan även nämna att Pinchouse var år 2005 nominerade till en Red dot award för bästa prestation inom arktektur och design.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...