KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Soffa




Nu börjar det bli dags att bestämma sig för en soffa till lägenheten och det är inte helt lätt, gärna billig, bekväm, snygg och liten. Hade varit skönt med en divan att slappa i efter en hård dags vilande, men då finns det inte mycket plats över i lägenheten till vävstolen. En kopia av Le Corbusier (Orginal kostar minst 50 000) hade varit snygg kanske, men är den bekväm? 2-sitsen är snyggare än 3-sitsen men 2-sitsen blir lite för liten. Gränsen på för stor och för liten är helt klart hårfin! Och tyvärr syns det alldeles för tydligt att det är en kopia. Men jag har funnit en snygg variant från Ilva, dock får den max vara 210 lång vilket den inte är. Skit! Helst ska det vara skinn, men inte svart, helst. Tyg vill jag inte ha, och vita i skinn är det inte mycket utav och frågan är om det hade varit bra ändå. Kanske en fåtölj eller två? Men då kan man inte "ligga" ner på samma sätt som i en soffa. Jaja, jag publicerar lite bilder på ovan nämnda varianter.

Eller ska man satsa på en kopia av Barcelona?

Soffa till lägenheten - En blogg om inredning design och arkitektur
Centa från Ilva - 9999:- - Problem: 30 cm för lång, men gillar knapparna i ryggen som ger den sköna old stylen

Soffa till lägenheten - En blogg om inredning design och arkitektur
Kopia av Le Corbusier soffan - 6000:- hos Wegot - Problem: Kopian som mest liknar originalet, men är den inte lite för liten att sitta bekvämt och slappa i? Jävligt snygg!

Soffa till lägenheten - En blogg om inredning design och arkitektur
Kopia av Barcelona - 8400:- hos Wegot - Problem: Även denna är snygg, men återigen, hur bekväm? 3-sits


Nåja, ni ser åt vilken stil jag vill ha på min soffa. Men frågan är var jag ska finna soffan som förenar alla mina krav?! Troligtvis så finns den inte vilket är lite tråkigt, och då lutar det främst åt en kopia utav en Le Corbusier soffa men frågan är om man någonstans kan provsitta den först? Kanske vore värt det. Sen får man helt enkelt leta upp en snygg fotpall till den att lägga armarna på! Skulle ni ha några heta tips så är ni välkomna att lämna en kommentar. Man kanske skulle ha en röd tygsoffa?...

Kommentarer
Postat av: Andreas

Le Corbusier möblerna är riktigt snygga. Dessa designklassiker kommer hålla länge..

2011-02-25 @ 00:50:03
URL: http://www.azdesign.se
Postat av: xlcofi

Sebi qasobo, ub doqev posoma xeduh iyiqufo unu cejazi jufe.

2012-10-16 @ 08:43:07
URL: http://www.ticaxowiyi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...