KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Porsche Type 301 - Knivset



Porsche Type 301 - Snygga designade knivar ifrån Porsche

Jag gillar Porsche, och har alltid velat haft en. Idag slog jag till, jag köpte tre! Har beställt ett knivset om 3 st Porsche Type 301 knivar från Verner&Verner. Det ska bli mycket intressant att jämföra dessa knivar emot budgetvarianterna från Ikea eller annat lågpris märke. Knivarna, designade av Ferdinand Alexander Porsche (främst är känd för sin design av Porsche 911), finns i mängder utav varianter för olika ändamål. I setet som jag beställt ingick en japansk kockkniv (används till sushi?), en skalkniven och en trancherkniv (troligtvis mordkniven). Priset då? 1 565:- via Verner&Verner som är billigast i Sverige på porscheknivarna, högsta priset låg på ca 2 500:-. Ska bli spännande och se vad man får och vad dom går för, snygga är dom i alla fall! Bilder via porscheknivar och gearculture


Från porscheknivar

"Type 301 är en serie köksknivar vars design saknar motstycke. Knivarna står bokstavligt i en klass för sig. Det tog F.A. Porsche Design fyra år att utveckla den ergonomiska designen i samarbete med professionella kockar. Handflatan är platt och därför är även handtaget platt. Det exceptionellt breda skaftet sitter som gjutet mot handflatan! Bladet och skaftet är integrerade i varandra. Metallpärlan på vardera sida av kniven markerar skaftets slut och ger dig dessutom ett suveränt tumme- /pekfingergrepp"


snygga knivar designade av F.A porsche - Heyhome - Inredning design och arkitektur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...