KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



12 Container House


 Arkitektur - 12 container House

Jag vet att jag nämnt detta hus i tidigare inlägg (8:e Oktober) utan att visa några bilder. 12 Container house är en av mina favoriter, byggt med hjälp av 12 återvunna containrar, containrar som används till enskilda rum och stöd till den stora glaslokalen som omsluter hemmet. Bilder via archicentral





Heyhome - En blogg om inredning, design och arkitektur

Bakom 12 Container house ligger arkitekten Adam Kalkin som arbetar mycket med återvinning utav containrar i sina projekt. Huset som är på 372 kvm är beläget i Maine med utsikt över Blue hill bay. Adam är också känd för att bygga billiga hus och detta är inget undantag, 12 Container House kostade ca 9500:- /kvm medan normala hus idag ligger från 15 - 20 000:- /kvm.

Inredning, arkitektur, design - Adam Kalkin 12 container house Maine

Jag tror inte att många håller med mig när jag säger att detta bygge är ett av dom snyggaste och coolaste hus man kan bo i, men jag rår inte för det. Tänk den öppna känslan man får av att sitta där "ute" mellan containrarna, att kunna gå ut men ändå vara inne under taket. I betonggolvet är värmeslingor inbyggda och det finns två grillplatser inne i huset. Det är som att ha en egen innergård utanför rummet!

Inredning, arkitektur, design -

Inredning, arkitektur, design -

Inredning, arkitektur, design -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...