KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Styr hemmet med din iPhone


Tänk alla gånger man gått och lagt sig men glömt släcka ljuset i köket. Nu kan vi göra det med våran iPhones! Jag tror bara vi blir latare och bekvämare, men om man har ett "Living System" från ELKO kan man styra hemmet med sin iPhone via deras app. Det låter helt okej för mig. Jag fick ett pressmeddelande från Mora armatur som skvallra om "Living System" från ELKO som är ett trådlöst kommunikationssystem för bostaden där man kan styra tv, dator, skrivare, radio, ljus, värme osv. beroende på vad man vill betala för paket. Något jag helt klart ska ha i mitt hus i framtiden, tänk va skönt att kunna styra allt från ett ställe.
ELKO iPhone Living system

Bild via pressmeddelande från Mora armatur

Från ELKO:

"Vårt hem är själva navet i vår tillvaro och bör därför ha vissa egenskaper – det ska vara tryggt, effektivt, bekvämt och lättskött. Med ELKO Living System kan du få ett sådant hem.Det sköter allt från temperaturreglering i alla rum till belysningen när rummen inte används. Det ger digmöjlighet till din favoritunderhållning oavsett var i huset du befinner dig. Det kopplar på utebelysningen på kvällen och ser till att kaffebryggaren stängs av när du går till jobbet på morgonen. ELKO Living System är lösningensom kopplar ihop alla de här funktionerna i ett system med samma design. På så sätt kan man tillvarata de estetiska värdena, och kvaliteten på din boendemiljö höjs ett steg."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...