KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Italienskt kök från Mobalpa


Modernt kök från Italien

Enligt Aftonbladet, som tagit del utav en undersökning av Skanska så vill svenskar ha vita kök. Jag skulle absolut kunna tänka mig det, men jag är förälskad i denna typ av svarta kök som är så oerhört snygga, speciellt i kombination med trä. Dock känns detta köket lite lite för ljust med sitt "carob wood" (fick översättningen johannesbrödträd vilket låter konstigt, finns det ett sånt träd?), hade gärna testat med lite mörkare träsort som mahogny.

Mobalpa Kök

Köket kommer ifrån italienska Mabalpa och heter Niobé black. Ren information får jag inte ut så mycket mera eftersom sidan och katalogen är på italienska. Jag gillar kökets former även om just denna lösningen av ytorna inte passade min smak fullt ut. Lägg dock märke till den snygga rundade spishällen och fläkten på väggen. Snyggt! Sen går det inte klaga på utsikten heller, även om den inte har någon med köket att göra...

Snygga former i köket

Bilder via Mobalpa

Kommentarer
Postat av: Anso

Men åhhhhh va snyggt. Precis sånt som jag vill ha :) mitt drömkök.

2010-10-13 @ 09:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...