KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Domino bord



Snyggt modernt designat domino bord

Alla har väl någon gång njutit när man knuffar första brickan i det uppställda dominot så att alla brickor faller, allt arbete i onödan. Fast ännu roligare var det när man fick (man fick absolut inte men man gjorde det ändå) knuffa syskonens dominobrickor. Idén till denna bordsdesignen kommer ifrån ett fallande domino ögonblick som fångats och inspirerat till denna modell.

SIDD - Snyggt modernt designat domino bord

Ett riktigt coolt bord som jag tycker gör sig bäst med glasskiva eftersom det ger en större känsla för en fallande effekt. Bordet kommer ifrån företaget SIDD i Kanada, där det byggs för hand vilket tar ca 6 veckor för ett bord. Vinklarna är väl beräknade i dom fallande brickorna och allt är byggt i massivt träd så priser på detta tänker jag inte ens spekulera i. Bilder via dornob.

Det gäller att inte belasta för mycket så att domniobrickorna faller!

SIDD - Snyggt modernt designat domino bord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...