KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Inspirerade badrum


Ett äldre, nästan antikt badrum med härlig shabby chic känsla

Äldre byggnader och inredning i typsik shabby chic eller romantisk fransk lantstil skapar ofta en en känsla av värme och kärlek samtidigt som man upplever en mystik och funderar på historien bakom. Detta badrummet är ett perfekt exempel på detta. Stilen faller egentligen inte mig i smaken men detta tycker jag är riktigt snyggt samtidigt som det ställer massa frågor som förblir obesvarade.

Det är ett härligt slitage på samtliga möbler och väggar men ser ändå så nytt och välvårdat ut. Inredningen med ett fristående badkar direkt under spegel och förvaringsskåp är överaskande och skiljer sig från dagens sätt att inreda, även bord och stol är något vi normalt inte skulle ställa in i badrummen idag. Vem ska sitta och titta på när vi badar?

Foto via bodie and fou


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...