KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Flytande villa



Hind House Planskiss

Skyltar med texten "Flood area" var en vanlig syn efter vägarna under roadtrippen i USA även om december månad var inte någon direkt högsäsong för detta fenomen. Men det finns dom som är betydligt mer vana översvämningar i världen och utnyttjar det på absolut bästa sätt!


270m² till en kostnad av 6,5 miljoner, uppbyggt på pelare av stål och klätt i cederträ vid floden Loddon i södra England. Hind House, ritat av John Pardey Architects, en villa som vid aningen sämre väder ligger mitt i floden, men vad gör väl det?! Bygget startade sept -07 och stod klart vid feb -09. Ett bygge som anpassades för att klara av flodens årliga översvämningar på ett optimalt sätt och kan man finna en bättre lösning än vad man gjorde? Vilken enormt häftig känsla det måste vara att stå vid fönstret i sitt egna vardagsrum när vattnet strömmar förbi en meter nedanför? (Troligtvis inte så häftigt om du anlagt en väldigt fin trädgård där nere)




Heyhome - En blogg om arkitektur, inredning och design

Heyhome - En blogg om arkitektur, inredning och design

Heyhome - En blogg om arkitektur, inredning och design

Heyhome - En blogg om arkitektur, inredning och design


Bilder via design-milk
och furniture and design


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...