KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Återvunnet fritidshus



Forest cottage cobbled

Utvändigt är detta fritidshus en perfekt designad villa som smälter in i naturen på ett oerhört bra sätt samtidigt som det får förbipasserande att höja på ögonbrynen. Arkitekten Juan Luis Martínez Nahuel har på dessa 112 kvm skapat ett fritidshus i Panguipulli, Chile till mestadels utav återvunnet material. Fasaden är uppbyggd utav fönster som från början suttit på en uteplats från 60-talen men nu fått nya glas och tjänstgör på heltid som fönster. Själva konstruktionen består utav stål och laminerade balkar som är hämtade ifrån en utställning i området och parkettgolvet inne är återvunnen ifrån 70-talet. bilder via dornob

Arkitektur som smälter in i omgivningen

Arkitektritat fritidshus av återvunna material

Heyhome - Design, arkitektur och design

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...