KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Hansgrohe badrum





Badrum med blandare och badkar från Hansgrohe

Jag tänkte jag skulle använda mig utav bilder från en "vanlig" tillverkare av badrumsprodukter, med produkter som alla har råd med. Det blev Hansgrohe eftersom dom givit mig tillgång till deras pressbilder, vilket är väldigt uppskattat, och efter att ha kollat igenom sortimentet så fanns det 2 serier som drog blickarna till sig lite extra. Och priserna????


Hansgrohe Axor Massaud blandare

Den översta bilden är en miljöbild från Axor Massaud serien (Axor är ett av Hansgrohe's varumärken) där badkar, blandare, tvättställ, tandborstglas, ljushållare m.m kommer från Axor. Via www.pricerunner.se finner ni dom billigaste priserna för denna serie där blandaren för tvättstället hamnar på ca 5 800:- vilket är ett riktigt bra pris tycker jag! Resten blir väl kanske lite dyrare tyvärr, badkar 99 000:-, badkarsblandaren ca 30 000, tandborstglas 1 500:-. Kanske lite för dyrt för att vara ett billigt alternativ, men tvättstället går att från strax under 10 000:- vilket känns ganska okej ändå! Följ länken för samtliga priser, butiker och alla produkter i serien.

Hansgrohe's egna ord om serien:

"Symbiosen mellan människan, naturen och rymden är den centrala idéen från den franska designern Jean-Marie Massaud, som gjorde sig ett namn i produktdesign och arkikektoriska projekt. Tillsammans med Axor har han omdefinierat badrummets filosofi. Resultatet blev Axor Massaud. Här ska den försiktigt kurviga linjen liknas med ett grässtrå och det naturliga vattenfallet. Mellan klara, geometriska former och perfekt dold teknologi."

Hansgrohe Axor starck dusch

Den andra serien jag blev såld på var Hansgrohe Axor Starck duschserie som visas på bilden ovan. Jag undrar hur känslan är när man står under ett sånt här skyfall som det ändå är? Måste vara en annorlunda men fruktansvärt härlig känsla! Denna duschplatta vid det passande namnet Axor Starck Showerheaven är takmonterad och mäter 97x97 cm i storlek och finns både med och utan ljus. Den finns även i en mindre storlek.

Hansgrohe om serien:

"Högre och högre. Mer och mer färg. Allt snabbare. Inte undra på att det finns en längtan i vår hektiska vardag efter enkelhet, lugn och nya idéer som låter oss ta emot ny styrka. Idéer som Axor Starck. Axor Starck är en kollektion med badrumstillbehör, så slank i dess form, så klar i dess funktion och så enkel i dess effekter. Modern, därför att den är okomplicerat minimalistisk; det finns inga störande inslag eller onödiga detaljer Precis som en källa som hämtar från djupet kan vi hämta från Axor Starck och fylla oss med former som ger oss lugn. Former som låter vår snabba omgivning försvinna."

Snygg dusch från Hansgrohe Axor

Men så var det det där med priser igen. Jag har tyvärr smak för dyra former men jag ska försöka jobba ner priserna lite i något framtida inlägg. Hansgrohe Axor Starck priser och butiker finns här på www.pricerunner.se. Några ganska billiga blandare finns det allt att välja på, dock finner jag inte denna duschplattan som jag visat på bilderna här, men jag har letat fram priser på ca 90 000:- för den på 97x97 cm. Den mindre på 72x72 cm finns från ca 45 000:-.

Hansgrohe Axor Starck dusch

Samtliga bilder kommer ifrån Hansgrohe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...