KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



En liten bit av Ron Arad



Ron Arad, -51 från Tel aviv, Israel
foto ovan via stylepark

Tanken var att ge arkitekten och industridesignern Ron Arad skulle få ett litet inlägg med sin underbara matta och matchande sittplats, men efter att studerat hans alla verk så vart det svårt att välja ut något så jag bjuder på lite av allt! Ron är född 1951 i Tel Aviv, Israel. Han studerade vid Besalel Academy of Art and Design i Jerusalem mellan åren -71 -73 och gick vidare genom att mellan åren -74 -79 studera till arkitekt i London. Från -97 till 2009 var han chef på design produkt deparment vid Royal Collage of Art i London. När man kollar närmare på hans verk så är det främst dom rundade formerna och glada färger man lägger märke till.


Ron Arad har designat denna snygga och stilfulla matta
bild via interiordesignmodern

design museum av ron arad architects
bild via curatedmag

Ovan: Design museum i Holon av Ron Arad Architects + Mattan Do lo Rez rug.
Nedan: Eleganta stolen MT1 som finns att köpa i butik för ca 550 euro + Lampan Pizza cobra.

Elegant designad stol MT1 av Ron Arad
bild via sawitfirst

Snygg skrivbordslampa - Pizza cobra
bild via dezeen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...