KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



T-bone House



T-Bone House

Det är få hus som känns mer rätt än T-Bone house. Och att det står en Porsche Targa från 1974 i glasrumsgaraget gör det inte mindre attraktivt. I T-Bone house utanför Stuttgart bor en 2-barnsfamilj med smak för det minimalistiska, raka former och snygga bilar. Det är arkitekten och likaså gode vännen Zlatko Antolovic från Coast architectects som har ritat huset på 151 kvm efter beställningen som löd "Porschen ska placeras centralt i villan, i ett rum som kan utnyttjas för flera ändamål, t.ex. lekrum." Bilder via coolboom

Vardagsrum med öppen spis från Focus

En Porsche i hemmet Design, inredning, arkitektur

Läderdynorna på väggarna döljer skåp där alla prylar göms undan. Den oerhört fräcka öppna spisen som ser ut att sväva likt ett ufo kommer från Focus. Även det snygga matbordet nedan som är specialdesignat av en stålbalk för huset ser ut att sväva. Framifrån påminner huset om en döskalle, det är även där man ser ett T som gett namnet T-Bone house. Tyvärr finner jag ingen bra bild på detta att publicera.

Världens snyggaste matbord?

Design av Zlatko Antolovic Stilrent och snyggt badrum

Porsche Targa -74


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...