KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Inspirerande arkitekturböcker från amazon



Ser man över havet och ner mot europa så kommer man ofta åt mycket bättre priser, speciellt i england och främst via amazon.co.uk. Efter en lång jakt av en förlagd plånbok kunde jag äntligen beställa ett gäng nya böcker. Jag har fastnat för Taschen's Architecture Now! serie, en serie med böcker som innehåller oerhört intressanta och inspirerande projekt med information om själva bygget och arkitekterna bakom. Beställde Architecture Now! Houses 2 + Architecture Now! Wood, den först nämde innehar jag ettan som bjuder på otroligt många snygga och moderna villor och fritidshus runt om i världen, Wood bjuder på hus och detaljer uppbyggda av trä som är ett ständigt aktuellt material inom arkitekturen,  ska bli mycket spännande. Slängde även på 5 olika Taschen böcker, var och en tillägnad en känd och nyskapande arkitekt/formgivare, bl.a. Alvar Aalto och Le Corbusier. Dessa 7 böcker kostade totalt 650:- inkl. frakten vilket kan jämföras med ca 299:-/st här i Sverige, och då är dom på engelska oavsett var man köper dom!

Bilder via amazon.co.uk





Inredning, arkitektur, design - Böcker från amazon med formgivare och arkikter - Mängder utav inspiration

Inredning, arkitektur, design - Böcker från amazon med formgivare och arkikter - Mängder utav inspiration
Inredning, arkitektur, design - Böcker från amazon med formgivare och arkikter - Mängder utav inspiration

Inredning, arkitektur, design - Böcker från amazon med formgivare och arkikter - Mängder utav inspiration

Inredning, arkitektur, design - Böcker från amazon med formgivare och arkikter - Mängder utav inspiration
Inredning, arkitektur, design - Böcker från amazon med formgivare och arkikter - Mängder utav inspiration

Inredning, arkitektur, design - Böcker från amazon med formgivare och arkikter - Mängder utav inspiration

Inredning, arkitektur, design - Böcker från amazon med formgivare och arkikter - Mängder utav inspiration


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Googlade Panton stolar och hittade till dig. Ska köpa såna fast då den billigaren kopian. Såg att du skrivit att dom går att hitta för ca 500 på nätbutik. Skulle bli oerhört tacksam om du ville maila mig och berätta vart jag hittar dom så billigt. [email protected]

Tack på förhand!

2011-03-13 @ 20:59:52
URL: http://leonell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...