KONTAKT









ARKITEKTUR INREDNING DESIGN PORTRÄTT KÖK & BAD TRÄDGÅRD LITTERATUR ÖVRIGT



Fish house


Fish house

Tänk att bo i en modern bungalow på 540 kvm i tropisk miljö, låter ganska härligt. I ett perfekt läge vid havet i Singapore ligger detta hus som är ritat av Guz Architects. Planlösningen är öppen för att låta vindarna passera genom huset och på så sätt hålla temperaturen nere och förena byggnaden med naturen.

Fish house

Idéerna bakom designen handlade mycket om att förena huset med det tropiska klimat som råder i området. Poolen blir en naturlig del som sträcker sig nästan likt en vallgrav runt hela byggnaden och binder ihop landskapet med havet och huset. Även taket är inspirerat från havet då det är format som vågor och med hjälp av böjbara solcells paneler som sträcker sig kring takets vågiga form utnyttjar man solens värme och utvinner gratis energi. En annan del av taket är klätt i gräs och kan utnyttjas till aktiviteter.


Fish house



Min absoluta favoritdel av denna enorma bungalow är TV-rummet som är placerat på "botten" med 3 väggar emot husets pool! Vilket härlig känsla att se folk simma omkring dig som i ett akvarium samtidigt som man sitter och njuter av en iskall öl och en toppmatch i fotboll eller en underbar film.

Foton genom dornob

Fish house


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



OM BLOGGEN

˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Heyhome - En blogg om inredning, arkitektur och design

Robin Henriksson

Som inredningsstuderande genom Arkitektskolen i Danmark så föreligger ett ganska natuligt intresse för inredning, design och arkitektur. Genom min blogg vill jag dela med mig utav mina favorit konstverk, häftiga som läskiga, fula som snygga, allt som på något sätt väcker tankar och berör. Bloggen fungerar även som inspirationskälla i mina studier och är även tänkt att göra det för er läsare som kanske går i tankarna att inreda, renovera eller till och med bygga nytt.

Mycket nöje!

"Det är mycket som skulle kunna förbättras i de moderna bostäderna. Man kan t.ex. höra grannens TV, men man kan ännu inte se den."

Carl Farkas
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...